Vind je het antwoord op je vraag hier niet terug? Neem dan contact met ons op.
Klantendienst
De algemene klantendienst van www.uwkringding.be is bereikbaar van ma-do van 10u-17u en vrij van 10u-15u. Je kan ons bereiken via het formulier in op de pagina van de klantenservice of mail naar info@uwkringding.be. We streven ernaar om je vraag binnen de 48u te beantwoorden.
Op zon- en feestdagen is de klantendienst niet bereikbaar.
Heb je een vraag over een lopende veiling of over de afhandeling van een gekochte veiling bij een bepaald Kringwinkelcentrum? Dan kan je de contactgegevens van dat Kringwinkelcentrum terugvinden op de pagina met de deelnemende Kringwinkelcentra.
Heb je een vraag over de werking van de website of een andere algemene vraag? Vul dan het formulier in op de pagina van de klantenservice. We streven ernaar om je vraag op werkdagen binnen de 48 uur te beantwoorden.
Heb je een klacht over een gekochte veiling? Dan neem je best contact op met het Kringwinkelcentrum waar je het veilinglot hebt aangekocht. Je vindt alle contactinformatie op de pagina met de deelnemende Kringwinkelcentra.
Het je een klacht over de website? Vul dan het formulier in op de pagina van de klantenservice. We streven ernaar om je bericht op werkdagen binnen de 48 uur te beantwoorden.
Een veiling afhandelen
Als je het hoogste bod hebt op een veiling, ontvang je een bevestigingsmail met alle informatie over de desbetreffende veiling: het aangekochte item, de prijs en het afhaalpunt bij De Kringwinkel. Via een knop kan je inloggen op je account bij Uwkringding om de afhandeling van de veiling verder in orde te brengen.
Soms gebeurt het dat de bevestigingsmail niet kan worden afgeleverd in de mailbox van de ontvanger. Ook zonder deze mail kan je in je account de veiling afhandelen. Log daarvoor in en navigeer naar het tabblad met je aangekochte veilingen. Naast elke veiling staat een knop om de veiling af te handelen.
Kies je voor verzending? Dan handel je dat hier af. Je hebt geen bevestigingsmail nodig.
Kies je voor afhaling? Dan kan je een print maken van de bevestiging in je account. Hiermee kun je eveneens je veiling afhalen.
Als je je veiling wil laten verzenden, dan kan je dit volledig regelen in je online account. Klik in het overzicht met de aangekochte veiling op de afhandelknop naast de desbetreffende veiling. Je kan hier een verzendadres opgeven en je krijgt alle gegevens voor de overschrijving (prijs veilingitem + verzendkosten + referentie). Zodra onze diensten de betaling bevestigen, wordt jouw pakket ingepakt en naar de post gebracht.
In je account en in de bevestigingsmail die je ontving, vind je alle gegevens terug van De Kringwinkel waar je je veiling kan afhalen. Je hebt hiervoor 14 kalenderdagen de tijd. Bij afhaling wordt steeds een kopie van de bevestigingsmail en je identiteitskaart gevraagd.
Als je het hoogste bod hebt op twee of meer veilingitems van hetzelfde Kringwinkelcentrum, dan kan je dit centrum contacteren met de vraag of de veilingen in één verpakking verstuurd kunnen worden. Indien dit het geval is, dan volstaat het om slechts éénmaal de verzendkosten te betalen.
Jazeker. Als je een factuur wil van je aankoop, contacteer dan het Kringwinkelcentrum waar je de desbetreffende veiling aankocht. Je vindt alle contactgegevens op de pagina met overzicht van de Kringwinkelcentra.
Ja, dat kan. Er geldt een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen op je aankoop, te rekenen vanaf het moment van de levering of afhaling. Meld het Kringwinkelcentrum waar je de aankoop deed schriftelijk dat je wilt afzien van de aankoop. Opgelet: als dit meerdere keren voorkomt, dan zien we ons genoodzaakt om je account te blokkeren. In de algemene voorwaarden vind je hierover meer uitleg.
Jazeker. Tenzij in de omschrijving van de veiling is aangegeven dat het desbetreffende elektrisch toestel niet werkt of niet werd getest, geldt op je aankoop een garantie van 1 jaar. Meer informatie vind je op de pagina met de algemene voorwaarden.
Mijn Account
Het kan even duren voor je je activatiemail ontvangt. Na een half uur nog niets ontvangen? Kijk dan eens in je ongewenste mail. Misschien is de mail daarin terecht gekomen. Niet te vinden? Mail dan naar info@uwkringding.be en onze medewerkers brengen de activatie van je account in orde.
Lukt het niet om in te loggen? Kun je het volgende nakijken?
- Weet je zeker dat je inlogt met je mailadres en een paswoord (en niet met je nickname en je paswoord)?
Indien ja: kun je dan eens proberen om je paswoord te resetten via: https://www.uwkringding.be/account/reminder - Weet je zeker dat je niet ergens anders al bent ingelogd en vergeten bent om uit te loggen?
Dus op een ander tabblad, in een andere brower of op een ander toestel? Het is namelijk niet mogelijk om twee keer of meer ingelogd te zijn.
Indien het nog niet lukt, stuur ons een bericht via info@uwkringding.be en we helpen je graag verder.
Bieden
In principe is een bod bindend. In het geval van een vergissing kan je evenwel vragen om een bod te laten verwijderen. Stuur dan onmiddellijk een mail naar info@uwkringding.be met de vraag of je bod kan verwijderd worden. Indien dit regelmatig voorvalt of dicht bij het vervaluur van een item dan kunnen wij je account blokkeren.
Je kan bieden op een item en een maximumbod instellen. Dit is de prijs die je maximaal wil betalen voor het item. Het voordeel is dat telkens iemand anders een tegenbod uitbrengt, jouw bod automatisch met 5% wordt verhoogd tot je maximumbod bereikt is. Het item wordt toegewezen aan een andere bieder zodra hij/zij hoger biedt dan je maximumbod, ook al is dit minder dan 5%.
Nee, dat kan niet.
Na plaatsing kan je een maximumbod niet meer wijzigen of verwijderen. Om privacyredenen kan je uwkringding.be evenmin vragen om aanpassingen door te voeren in je maximumbod. Heb je een vergissing gemaakt (bijvoorbeeld een komma vergeten), stuur dan onmiddellijk een mail naar info@uwkringding.be met de vraag of je volledig bod kan verwijderd worden. Opgelet: indien dit regelmatig voorvalt of dicht bij het vervaluur van een veiling, kunnen wij je account blokkeren.
Dat kan. Pas als je actief bent ingelogd, zie je de biedingen op een veiling in realtime verlopen. Zorg er bij het volgen van een veiling dus steeds voor dat je actief bent ingelogd. Opgelet: als je lange tijd inactief bent, word je automatisch uitgelogd.
Dat kan. Als je bent ingelogd en langere tijd inactief bent op de website, dan word je automatisch weer uitgelogd. Check dus bij het bieden steeds of je nog actief bent ingelogd.
Ook is het niet mogelijk om met hetzelfde account ingelogd te zijn op twee toestellen, twee browsers of twee of meer tabbladen binnen dezelfde browser tegelijk. Check dus eerst of je niet ergens anders ook al bent ingelogd.
Dat kan. Het aftelklokje synchroniseert met de tijd van het toestel dat je gebruikt (bv. je smartphone of computer). Het afsluiten van een veiling is daarentegen afhankelijk van servertijd. Dus als die twee niet helemaal gesynchroniseerd zijn, dan kan er inderdaad een tijdsverschil optreden: volgens jouw toestel lijkt de veiling nog niet afgelopen, terwijl de server dit wel al heeft afgesloten (of omgekeerd). Check in dat geval zeker de datum- en tijdsinstellingen van je toestel.